IEDEREEN IS WELKOM

Zoals al te vermoeden valt, zal de overgang er dit jaar weer een tikkeltje anders uitzien… Elk deel bestaat uit de overgang van de oudste leden van een tak, een afscheidsmomentje van de leiding van het voorbije jaar en een spelletje om de nieuwe leiding voor de desbetreffende tak te ontdekken. Dit zal ongeveer 2 uur duren telkens.

Op dat moment is er voor de ouders een gezellig terras opgetrokken en kan er verdere info gevraagd worden, (her)ingeschreven worden en uniformen in orde worden gebracht.Na die 2 uur, blijft het terras nog een paar uurtjes open. Onder voorbehoud worden dan de ook de kampfilmpjes van het afgelopen jaar vertoond op groot scherm. Belangrijk om te melden is dat voor ons terras dezelfde regels gelden als voor de horeca. Zo moet u altijd een mondmasker dragen behalve wanneer u aan tafel zit. Er is ook uitsluitend bediening aan de tafel. Voorts moet er verplicht gereserveerd worden.


Veva op overgang 2015

Elke, Phao, Veva & Zazoe op overgang 2019

IN ‘T LANG

Planning

Zaterdag 5 september:

  • 10u – 12u: overgang kapoenen
  • 10u – 15u: gezellig terras voor iedereen


  • 16u – 18u: overgang welpen
  • 16u – 21u: gezellig terras voor iedereen

Zondag 6 september:

  • 10u – 12u: overgang jonggivers
  • 10u – 15u: gezellig terras voor iedereen


  • 16u – 18u: overgang givers, jins en stoppende leiding
  • 16u – 21u: gezellig terras voor iedereen


Welke leden gaan over en wat houdt dit in?

De tweedejaars kapoenen (°2012), de derdejaars welpen (°2009), de derdejaars jonggivers (°2006), de derdejaars givers (°2003) en de jins (°2002) die leiding zullen worden, leggen per tak een hindernissenparcours af om zo te bewijzen dat ze klaar zijn voor een volgende stap in hun scoutscarrière. Hierbij worden ze flink aangemoedigd door hun medescouts, ouders… Van zodra ze de finish bereikt hebben, krijgen ze het teken van hun nieuwe tak. (Voorzie zeker propere kleren en wasgerief, want ze kunnen een beetje vuil worden!)

Reserveren

U stuurt ten laatste 3 september een mailtje naar maarten@den62.be met daarin: de tijdspanne wanneer u een tafel reserveert en het aantal personen (max 10 (!) dat is inclusief kinderen). U krijgt altijd een bevestigingsmail. Mag u meerdere tijdsloten boeken? Absoluut! Er hoeft niets op voorhand betaald te worden, we vragen wel om zoveel mogelijk met payconiq af te rekenen op de overgang zelf.

Nala op overgang 2007

Giver Klaas op overgang 2012

IN ‘T KORT

  • De gezelligste namiddag/avond van uw leven sinds lang
  • De énige echte scoutssfeer
  • Verplicht reserveringssysteem

Nieuw op onze scouts of juist helemaal niet?

Geïnteresseerde ouders zijn doorlopend welkom om van de scoutssfeer te proeven om of extra info te bekomen! Sympathisanten zijn ook zeker welkom, vergeet wel niet om te reserveren!



TOT DAN